SÆRLIG HJEMMEBANETRØJE til F.C. København TEGNET af en flok seje SMILbørn

I efteråret indgik vi et nyt samarbejde med F.C. København, teleselskabet 3, og Parken. Samarbejdet, der går under navnet “Flere smil i Parken”, har det seneste halve år allerede givet mange SMILbørn og deres familier unikke oplevelser i Parken og på F.C. Københavns træningsanlæg.

De gode oplevelser fortsætter, og bliver nu fulgt op af en hel kampdag. Når F.C. København-spillerne løber på banen den 16. april, bliver det nemlig med helt nye rygnumre og navne, som er tegnet og farvelagt af SMILbørn i vores kreative værksted SMILET på Rigshospitalet. Dette er sket i samarbejde med spillerne fra Superliga-truppen.

Superliga-truppen glæder sig til at spille i trøjerne

Lukas Lerager var en af de spillere, som var med på Rigshospitalet, hvor de fleste trøjer blev farvelagt. 

”Vi laver mange ting i F.C. København, men det skal ikke være nogen hemmelighed, at dette er en af de bedre ting at få lov at deltage i som spiller i klubben. Det er enormt givende, og jeg havde en virkelig sjov aften sammen med børnene, hvor man både får hørt om deres historier, men også selv føler, at man bidrager lidt mere end normalt. Vi glæder os til at trække trøjerne over hovedet, og spille med dem på. Det vil helt sikkert være en trøje, der skaber lidt mere glæde”, fortæller Lukas Lerager. 

Trøjerne vil efter kampen blive bortauktioneret på Lauritz.com. til fordel for SMILfonden.

Indløb og spilleropråb fra SMILbørn

Udover de specialtegnede trøjer vil der ske en række andre ting på kampdagen. Indløbsbørnene vil til kampen være børn og søskende fra SMILfonden, og samtidigt er familierne inviteret med på tribunen eller i 3 Danmarks skybox, som stilles til rådighed for at sikre en yderligere unik oplevelse. 

Det klassiske spilleropråb, som finder sted lige før kickoff, vil til kampen opråbes af børn fra SMILfonden. 

Oplevelser der huskes

“3 har indgået samarbejdet med Parken for at give hele den danske befolkning friheden med oplevelser på banen og på mobilen samtidig”, fortæller Søren Rinnov Østergaard, direktør for teleselskabet 3’s consumer-division. 

“Den samme vision har også været gældende for samarbejdet med SMILfonden, hvor familierne grundet deres svære situation ikke har samme muligheder for at deltage i de store oplevelser, man kan få på Danmarks nationalstadion. Med Store Kampdag håber vi at give nogle af SMILfondens børn og familier en unik oplevelse, de vil kunne huske tilbage på mange år frem”. 

Direktør Jacob Lauesen er glad for at se det blive foldet ud til en kampdag i Parken.

”Vi har allerede givet en række børn og familier nogle gode oplevelser på træningsanlægget på Frederiksberg og herinde i Parken. Det er i den grad grundlaget for os som stadion og fodboldklub i København. Det ligger som en klar del af vores strategi, at vi skal kunne gøre mere for andre. Og at vi samtidig har en partner i 3, som er med til at gøre det muligt, er fantastisk”, siger Jacob Lauesen og supplerer.

”Det er dejligt, at vi nu kan videreføre det til en kampdag i Parken, hvor vi håber på, at mange F.C. Københavnere vil være med til at bakke op. Det vil nemlig betyde, at vi sammen sætter mere fokus på at hjælpe dem, som har brug for et ekstra smil på læben i nogle svære perioder”, fortæller Jacob Lauesen.

Til kampen vil det også være muligt at donere et beløb til SMILfonden, så vi kan skabe endnu flere unikke oplevelser for de mange kronisk syge børn og unge samt deres familier.